FAQ

Graag even overleggen?


Wat is facility manager on call?

De facility manager on call is een flexibele en betaalbare oplossing waarbij je een professionele facility manager kunt inschakelen op het moment dat je hem nodig hebt. Dit betekent dat je toegang hebt tot een expert zonder dat je iemand fulltime in dienst hoeft te nemen. Onze facility manager staat klaar om vragen te beantwoorden, problemen op te lossen en advies te geven wanneer jouw bedrijf het nodig heeft, zonder vaste verplichtingen. Denk aan technische ondersteuning, advies over onderhoud, of het regelen van noodinterventies.

Welke facility diensten bieden jullie (NIET) aan?

Je kan ons inschakelen voor…

  • Onderhoud van gebouwen, tereinen en technische installaties.
  • Opvolgen verkoopsautomaten.
  • Opvolgen van wettelijk verplichte keuringen voor technische installaties.
  • Coördinatie van schoonmaak en onderhoud van ruimtes.
  • Ondersteuning bij uitbreidingen, verhuizingen, herinrichtingen, …
  • Periodieke inspectie van gebouwen/installaties om problemen vroegtijdig te signaleren.
  • Adviseren van investeringsbeslissingen (zonnepanelen, renovaties, …).
  • 24/7 noodondersteuning (bv. stroomuitval, wateroverlast, brand, …).
  • Fleetmanagement (bandenwissels, even naar de keuring,...)
  • Etc. 

Twijfels je of je facility frustratie in bovenstaand lijstje past? Vragen staat vrij! We doen steeds ons best om een oplossing te voorzien.

Je kan ons NIET inschakelen voor…

  • ICT problemen.
  • Telefonie.

Wat zijn die service tickets?

Service tickets zijn aanvragen die je indient wanneer je een specifieke taak of probleem hebt dat moet worden opgelost. Dit kunnen uiteenlopende zaken zijn, zoals het repareren van een defecte deur, het oplossen van een lekkage, of het vervangen van verlichting. Elk service ticket wordt door ons team opgevolgd en uitgevoerd door de juiste specialist, met duidelijke afspraken over kosten en tijdsbesteding. Het werkt als een eenvoudige en efficiënte manier om snel hulp in te roepen voor kleine en grote onderhoudstaken.

Kan ik extra tickets aankopen?

Ja hoor! Dat kan zeker. De kostprijs per extra ticket bedraagt 25 euro.

Wat is het verschil tussen een ticket en een interventie? En wat zijn interventiefees?

Wanneer je onze hulp inschakelt, wordt er een ticket aangemaakt in ons online systeem. Dit zorgt ervoor dat we in actie schieten voor jou! We coördineren je facility-issue van A tot Z. Deze kostprijs zit vervat in je abonnementsprijs. 

De interventiefees zijn de kosten die we aanrekenen voor het uitvoeren van interventies, zoals dringende herstellingen of het verhelpen van technische storingen. Voor interventies tot 500 euro rekenen we een vaste fee van 75 euro. Voor interventies boven 500 euro wordt een toeslag van 15% toegepast. Deze fees kunnen variëren afhankelijk van de aard van de interventie en het tijdstip van de aanvraag (bijvoorbeeld buiten kantooruren kan een hoger tarief gelden). We werken met duidelijke afspraken, zodat je altijd weet waar je aan toe bent, zonder verrassingen achteraf.

De interventiefee hangt dus af van je specifieke issue. Maar bij grotere kosten trekken we uiteraard steeds altijd even aan je mouw zodat je niet voor verrassingen komt te staan!  

Ik wil een Reflx HM abonnement maar ook opvolging van keuringen en onderhoud, is dat een optie en wat kost dat?

Ja, het is zeker mogelijk om de opvolging van keuringen en onderhoud door ons te laten beheren. We zorgen ervoor dat alle wettelijke keuringen en preventief onderhoud tijdig worden uitgevoerd, zodat jouw installaties en infrastructuur in topconditie blijven. Dit kan eenvoudig worden toegevoegd aan de Reflx HM abonnementen voor een meerprijs van slechts 50 euro per maand. De kosten zijn duidelijk en transparant, en we zorgen ervoor dat alles vlekkeloos verloopt zonder dat jij er omkijken naar hebt.

Wat als we al werken met een heel aantal externe partners?

Indien je tevreden bent van de partners waar je momenteel al mee samenwerkt (bv. elektricien, schilder, kuisploeg, …) , hoef je zeker geen afscheid te nemen van hen! Bezorg ons simpelweg hun contactgegevens bij je aanvraag. Wij nemen als SPOC de coördinatie dan op ons en zorgen ervoor dat deze favoriete partners jullie snel uit de nood komen helpen.

Zijn jullie enkel online bereikbaar? Wat als we willen bellen?

Je kan ons op verschillende manieren bereiken: via mail, Whatsapp, telefoon, … Het online ticketsysteem is gewoon de meest handige manier voor ons, omdat we dan onmiddellijk een overzicht krijgen van de issue waar jullie op vastlopen en hulp kunnen sturen.

Krijg ik vooraf een inschatting van de interventiekosten?

Dat is praktisch helaas niet mogelijk. Wat we wél steeds doen, is bij grotere kosten werken met aparte offertes. Daarnaast kunnen we ook een maximum budget per kwartaal afspreken en trekken we aan je mouw indien je hier dreigt over te gaan.

FAQ

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x